یاتا از افزایش قابل توجه مسافرت های هوایی در سال 2016 خبر داد
به گزارش
سرویس بین المللخبرگزاری
صدا و سیما، اتحادیه بین المللی حمل و نقل هوایی ( یاتا) پنجشنبه اعلام کرد حمل و نقل مسافر در سال 2016 با افزایش شش و سه دهم درصدی در مقایسه با سال قبل شاهد رشدی قابل توجه بود.
بخش حمل و نقل بین المللی در این سال سه میلیون و 700 هزار مسافر را جابجا کرد. الکساندر دو ژونیاک Alexandre de Juniac مدیر کل یاتا اعلام کرد:« ارتباطات هوایی با تاسیس 700 شرکت هواپیمایی جدید و کاهش میانگین 44 دلاری در هر بلیت به در دسترس بودن سفرهای هوایی کمک کرده است .»
سال 2016 دومین سال افزایش قابل توجه در حمل و نقل مسافر از سال 2010 پس از افزایش شش و نیم درصدی مسافر در سال 2015 محسوب می شود. اتحادیه بین المللی حمل و نقل هوایی که نماینده 265 شرکت هواپیمایی در جهان است اعلام کرد میانگین رشد 10 سال گذشته صنعت هواپیمایی پنج و پنج دهم درصد بوده است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از ژنو، این بیانیه همچنین اعلام کرد ظرفیت شرکت های هواپیمایی شش و دو دهم درصد افزایش یافته است و ضریب اشغال صندلی ها یک دهم درصد افزایش یافته و به 80 و پنج دهم درصد رسیده است.
بالاترین رشد حمل و نقل مسافر مربوط به شرکت های هواپیمایی غرب آسیا( خاورمیانه) است و پس از آن شرکت های منطقه آسیا - اقیانوس آرام قرار می گیرند که یک سوم حمل ونقل جهانی را با افزایش هشت و سه دهم درصد شامل می شود.
شرکت های هواپیمایی آمریکای لاتین که سال 2015 شاهد افزایش 9 و سه دهم درصدی بودند سال گذشته با کندی مواجه شدند.حمل و نقل مسافر در این بخش از جهان به ویژه به سبب دشواری های سیاسی- اقتصادی در برزیل (بزرگترین بازار منطقه ) فقط هفت و چهار دهم درصد رشد داشته است.
همچنین باید به پیشرفت شرکت های هواپیمایی آفریقایی اشاره کرد که تاکنون در پایین جدول قرار داشتند.رشد مسافر در این قاره به هفت و چهار دهم درصد در سال 2016 رسید که بهترین رشد از سال 2012 محسوب می شود. در سال 2015 شرکت های آفریقایی فقط سه درصد رشد داشتند.
رشد حمل و نقل هوایی در اروپا با افزایش چهار و هشت دهم درصدی ( پنج درصد در سال 2015) ثابت باقی مانده است. اما شرکت های اروپایی در عین حال رکود ضریب اشغال صندلی ها را با 82 و هشت دهم درصد به خود اختصاص داده اند. شرکت های حمل و نقل هوایی در آمریکای شمالی در آخرین جایگاه قرار می گیرند. این شرکت ها فقط دو و شش دهم درصد رشد داشتند درحالی که این رقم در سال 2015 این رشد سه و دو دهم درصد بود.
مدیر یاتا در عین حال درباره تلاش های حمایت گرایانه دولتی که می تواند توسعه حمل و نقل هوایی را مختل کند هشدارداد.وی گفت:« امنیت و رقابت پذیری قطعا باید برای دولت ها همچنان جایگاه نخست را داشته باشند.»
دوژونیاک افزود:« حمل و نقل هوایی ،تجارت آزادی است و ما باید از منفعت های اجتماعی و اقتصادی آن در برابر محدودیت های سفر و برنامه های حمایت گرایانه دفاع کنیم .»