مدیرعامل پست:
آینده شبکه پستی به توسعه سرویس امانت، وابسته است
مدیرعامل شرکت پست با اشاره به رشد قابل توجه سرویس امانت در سال گذشته گفت: با توجه به اهمیت این سرویس راهبردی برای شبکه، باید با افزایش سرمایه گذاری موجب رشد بیش از پیش آن شویم.
به گزارش خبرنگار
خبرگزاری صداوسیما؛ حسن مهری در همایش سراسری مدیران وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات که امروز در مرکز همایش های شهید قندی برگزار شد به اهمیت پست در کنار سایر بخش های ارتباطات اشاره کرد و افزود: امروزه پست های دنیا از پست نامه به سوی اسناد و کالا جهت گیری کرده اند.
معاون وزیر ارتباطات با اشاره به سه وجهی سازی خدمات پستی در دنیا گفت: هم اکنون خدمات پستی تلفیقی از ابعاد فیزیکی، الکترونیکی و مالی شده و در این خصوص پست های پیشرفته زیرساخت های متناسبی را ایجاد کرده اند.
مهری ادامه داد: پست کشورمان در این زمینه با دنیا فاصله بسیاری داشت که خوشبختانه طی سه سال گذشته تلاش های گسترده ای صورت گرفت و زیرساخت ها فراهم و جهت گیری هایی همسو با دنیا به منظور ایجاد پست نوین اتخاذ شد.
مدیرعامل شرکت ملی پست، سرانه پست نامه در سال 2010 را 70 مرسوله عنوان کرد و افزود: با توجه به کاهش پست نامه ها در دنیا این رقم به 43 مرسوله در سال 2015رسید.
وی با بیان اینکه در سال گذشته شبکه با رشد 49/5درصدی امانت در مقایسه با سال 94 روبرو بوده است خاطرنشان کرد: در دنیا با توجه به کاهش هزینه ها و افزایش سرعت سیر جهت گیری سرمایه گذاری ها به سوی مرسولات غیر ثبتی بوده که پست ایران نیز باید با این رویکرد نیز همسو شود.
وی اضافه کرد: توسعه تجارت الکترونیک، پست لجستیک، ساماندهی بخش توزیع و بیگ دیتا در پست های موفق دنیا به سرعت شکل گرفته است که ما نیز به منظور ادامه حیات باید به این سو حرکت کنیم.
مهری به مقایسه آماری رشد سرویس های پستی پرداخت و یادآور شد: سرویس پست سفارشی در پایان سال 95 در مقایسه با آغاز به کار دولت تدبیر و امید رشد 76 درصدی، سرویس پست پیشتاز رشد 18 درصدی ، سرویس پست ویژه رشد 38 درصدی، سرویس امانت و بسته رشد 94 درصدی که درسال 92 و 93 منفی بود، سرویس های الکترونیکی رشد 589درصدی و سرویس پست عادی رشد 89 درصدی را تجربه کرد.
وی با بیان اینکه سرویس های نوین از 7 به 26 سرویس افزایش یافته است افزود: راه اندازی550 سامانه یکپارچه مبادله پستی و توسعه سامانه هوشمند همراه نامه رسان مبتنی بر موبایل (smart phone) از جمله اقدامات مهم پست در دولت یازدهم بوده است.
مهری با تاکید بر اینکه کاهش هزینه ها، ارتقای کیفیت خدمت و بهبود سرعت سیر و به تبع آن افزایش اعتماد شهروندان به شبکه هدف اصلی پست است اظهار امیدواری کرد: با رویکردهای جدید و ارایه خدمات نوین بتوانیم رضایت بیش از پیش هموطنان را موجب شویم.