به گزارش سرويس بين الملل
خبرگزاری صدا و سيما به نقل از خبرگزاری فرانسه از مونترال, بانک کانادایی دژردن (Desjardins) که اطلاعات شخصی میلیونها مشتری آن در ماه ژوئن توسط یکی از کارکنانش به سرقت رفت، روز جمعه اعلام کرد اطلاعات همه 4.2 میلیون مشتری حقیقی این بانک به سرقت رفته است.
گی کورمیه (Guy Cormier)، مدیر عامل این بانک، در جریان یک کنفرانس خبری گفت: «اداره پلیس کبک به ما اطلاع داده است که تعداد مشتریانی که اطلاعات شخصی آنها به سرقت رفته است بیشتر از آن چیزی است که در ماه ژوئن اعلام شد. تعداد قربانیان حدود 4.2 میلیون نفر یعنی همه مشتریان حقیقی بانک می باشد».
نخستین بانک تعاونی کانادا و پنجمین در جهان، در ماه ژوئن اعلام کرد اطلاعات شخصی 2.9 میلیون مشتری به سرقت رفته و در اختیار اشخاص ثالث قرار گرفته است. سرمایه بانک دژردن با حدود هفت میلیون مشتری, 304 میلیارد دلار کانادا است.
اطلاعات به سرقت رفته مشتریان شامل نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد، شماره بیمه، شماره تلفن، ایمیل و برخی اطلاعات درباره نحوه انجام عملیات بانکی توسط مشتری و نوع خدماتی که وی از بانک دریافت می کرده است، می باشد.
کارمند مظنون به سرقت اطلاعات بعد از بازجویی توسط پلیس آزاد شد. جزییات بیشتری در این مورد منتشر نشده است.