ویژه کودکان استثایی؛
تولید چهار هزار محتوای آموزشی
چهار هزار محتوای آموزشی برای دانش آموزان دارای مشکلات ویژه یادگیری تولید شد.
به گزارش
خبرگزاری صداوسیمامرکز کردستان، رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: چهار هزار کاربرگ و محتوای آموزشی برای دانشآموزان دارای مشکلات ویژه یادگیری استان در زمان شیوع ویروس کرونا تولید شد.
خلیل رنجبر افزود: در زمان شیوع ویروس کرونا، با بهرهگیری از روشهای متنوع و مؤثر آموزشی و ایجاد محیطهای یادگیری پویا، بستر آموزش مجازی و پل ارتباطی بین یک هزار و ۶۰۰ دانشآموز دارای مشکلات ویژه یادگیری و معلمان در کلاسهای مجازی فراهم شد.
رنجبر با بیان اینکه این دانشآموزان بزرگترین گروهی هستند که ازخدمات خاص آموزشی بهرهمند میشوند، افزود: شناسایی دانشآموزان دارای مشکلات ویژه یادگیری که حدود ۱۰ تا ۱۳ درصد از جمعیت دانش آموزی را تشکیل میدهند تخصصی و در عین حال بسیار مهم است.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان با اشاره به پویش ملی آموزش تعطیل نیست، اضافه کرد: این پویش یکی از راهکارهای مهم و موفق آموزش و پرورش برای جلوگیری از ایجاد فاصله بین دانشآموزان و معلمان است.
رنجبر یادآور شد: دانشآموزان با بهرهبرداری از این پویش همانند زمانی که در مدارس حضور دارند به صورت پیوسته با معلمان و آموزش در ارتباط هستند.
وی گفت: دانشآموزان پایههای اول تا ششم دوره ابتدایی مدارس عادی علیرغم داشتن هوش طبیعی یا بالاتر که در یک یا چند فرآیند روانشناختی پایه مشکل داشته باشند برای گذراندن موفقیتآمیز دوره تحصیلات خود میتوانند از خدمات مراکز مشکلات ویژه یادگیری استفاده کنند.
رنجبر تأکید کرد: با تشخیص بهنگام مشکلات ویژه یادگیری و با مداخلات آموزشی و درمانی خاص میتوان در زمینه پیشگیری از آسیبهای اجتماعی و مشکلاتی که در اثر ناتوانی در تحصیل و ارتباطات این دانشآموزان رخ میدهد به نتایج خوبی دست یافت.