شبکههای مجازی همچون فیس بوک، اینستاگرام، توئیتر و پارلر بیشترین فضاهایی است که در ورای اظهارات ۲ نامزد اصلی جمهوریخواهان و دموکراتها، رقابت و تخریب متقابل بین طرفداران آنها هم به شدت جریان دارد.
ترامپ که در رقابت انتخاباتی ۲۰۱۶ هم در به در کردن رقبای جمهوریخواه و هم علیه نامزد دموکرات یعنی هیلاری کلینتون مهارت خوبی در تحقیر و اهانت به دست آورد، این بار هم از این تاکتیک علیه جو بایدن و کامالا هریس استفاده میکند.
یکی از این اقدامات، انتشار فیلمهای تقطیع شده از اظهارات رقبای دموکرات و پیوست کردن تصاویری از به آتش کشیده شدن ساختمانها، حمله به پلیس یا ماشین پلیس توسط معترضان و قرار دادن صدای خنده هریس است تا به مخاطب القا کند که در صورت پیروزی تیم بایدن، هرج و مرج و آشوب در سراسر کشور گسترش خواهد یافت.
این کلیپهای تبلیغاتی به دلیل وجود صحنههای خشن و غیراخلاقی امکان پخش در اینجا نداشت.
در کنار آن، افرادی همچون جونیور فرزند رئیس جمهوری آمریکا، رودی جولیانی وکیل شخصی ترامپ و برخی سناتورهای جمهوریخواه هم دست به کار هستند و به طور مداوم برای تخریب بایدن، قلمفرسایی میکنند.
در این راستا، پسر ترامپ روز یکشنبه با انتشار فیلمی از اعتراض کسی که گفته میشود بازمانده جنگ عراق است و از بایدن به دلیل رای مثبت به جنگ با عراق انتقاد میکند، نوشت: یک بازمانده نیروی هوایی بر سر بایدن به خاطر رای مثبت به جنگ عراق فریاد میکشد.
وی با صحبتهای این شخص را اینگونه نوشت که «ما متعجبیم که چرا باید به کسی که برای یک جنگ رای داد، رای بدهیم. جنگی که هزاران برادر و خواهر ما را به کشتن داد؟ خون آنها در دست توست، دوستانم به خاطر سیاستهای شما کشته شدند.»
از دیگر اقدامات تبلیغاتی که هم جنبه جذب طرفدار دارد و هم بودجه ستاد انتخاباتی را افزایش میدهد، فروش تیشرت و کلاه با جملاتی از ترامپ است که در آخرین اطلاعیه ستاد انتخاباتی ترامپ به مناسبت روز کارگر ۱۵ درصد تخفیف خورده است و به قیمت ۳۰ دلار به فروش میرود.