• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۳۴۴۸۴۱۸
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۷
اقتصادی » صنعت
درباره تخلفات صنفی؛

سامانه ۱۲۴؛ رسیدگی شبانه‌روزی به گزارش‌های مردمی

­مهم‌ترین وظیفه سامانه پاسخگویی یکپارچه وزارت صمت، دریافت انتقادات و شکایات مردمی درباره واحد‌های صنفی است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از شاتا؛ به‌منظور تسهیل در ارتباط با ذینفعان و ایجاد امنیت روانی و دسترسی آسان به مبادی نظارتی جهت بررسی و رسیدگی به درخواست‌ها و شکایات از واحد‌های کسب‌وکار شامل صنفی، تولیدی و خدماتی، زمینه بهره‌گیری از تکنولوژی‌های روز و پوشش کانال‌های ارتباطی مانند تلفن، نمابر، پیامک، درگاه‌های اینترنتی، پست الکترونیک، صندوق صوتی و نرم‌افزار‌های تلفن همراه ایجادشده تا هم‌وطنان بتوانند از طریق راه‌های ارتباطی متنوع از خدمات رسیدگی به شکایات خود «به‌صورت یکپارچه» بهره‌مند شوند.

سامانه ۱۲۴؛ رسیدگی شبانه‌روزی به گزارش‌های مردمی

اهم شکایات درزمینه‌های مختلف مانند فروش و اختفای کالا‌های قاچاق، تقلب، احتکار، عرضه خارج از شبکه، اجرا نکردن ضوابط قیمت‌گذاری و توزیع، فروش اجباری، درج نکردن قیمت و صادر نکردن فاکتور و صورتحساب دسته‌بندی و برای رسیدگی به آن‌ها در سریع‌ترین زمان ممکن اقدام می‌شود.

مسیر‌های ارتباطی شامل تماس با شماره ۱۲۴ مرکز پاسخگویی یکپارچه وزارت صمت، مراجعه به سامانه پاسخگویی www.۱۲۴.ir، استفاده از نرم‌افزار تلفن همراه «صمت ما» و یا مراجعه حضوری به پیشخوان‌های مستقر در سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها است.

برای تماس با شماره ۱۲۴ (مرکز پاسخگویی یکپارچه وزارت صمت) در تمام‌روز‌های هفته از ساعت ۸ صبح تا ۲۱ کارشناسان سامانه پاسخگویی آماده ثبت شکایت و پاسخگویی خواهند بود. تمامی شکایات و پیام‌های تلفنی بلافاصله پس از دریافت در فرآیند پیگیری قرار می‌گیرند و مکالمات باهدف بهبود کیفیت پاسخگویی، ضبط می‌شوند.

همچنین هم‌وطنان می‌توانند با ورود به سامانه پاسخگویی www.۱۲۴.ir، پس از مشاهده هرگونه تخلف اقتصادی درصورتی‌که احساس کنند در خرید کالا و ارائه خدمات در حق آن‌ها اجحافی صورت گرفته است در قسمت ثبت شکایت و پس از تکمیل فیلد‌های موردنظر و ثبت شماره تلفن همراه از طریق کد رهگیری که برای آنان ارسال خواهد شد خواسته یا شکوائیه خود را پیگیری کنند.

نرم‌افزار تلفن همراه «صمت ما» نیز یک نرم‌افزار کاربردی (اپلیکیشن) است که از طریق سایت www.۱۲۴.ir قابل دریافت است. استفاده از این نرم‌افزار امکان اطلاع از نتیجه پیگیری شکایات را به‌طور مستمر برای کاربر مهیا می‌سازد.

از سوی دیگر هم‌وطنان می‌توانند با مراجعه حضوری به پیشخوان‌های مستقر در سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها نسبت به طرح شکایات خود به کارشناسان حاضر در این پیشخوان‌ها اقدام کنند.

مراحل اقدام نیز شامل هفت مرحله به‌صورت متناوب و قابل رصد است. گام نخست مراجعه به یکی از درگاه‌های ارتباطی وزارت صمت و گام دوم نیز تکمیل فرم شکایت در سامانه ۱۲۴ یا نرم‌افزار تلفن همراه و یا اعلام تلفنی یا حضوری شکایت به متصدی پاسخگو وزارت صمت و دریافت کد پیگیری از طریق پیامک است.

در گام سوم، ارزیابی و بررسی شکایت توسط کارشناسان مربوطه و ارسال شکایت درخواست خسارت به حوزه خودتنظیمی انجام خواهد شد. گام چهارم نیز ارسال شکایت به بازرس و اعزام به محل تخلف در صورت رضایت نداشتن شاکی از متشاکی است.

تکمیل اطلاعات و ثبت گزارش بازرسی توسط بازرس در گام پنجم انجام می‌شود و در گام ششم پرونده برای تخلف انجام‌شده تشکیل و به تعزیرات ارسال خواهد شد. گام هفتم و پایانی نیز اعلام صدور رأی واصله از تعزیرات به شاکی خواهد بود.

در تمامی راه‌های ارتباطی یادشده، مراحل مختلف فرآیند رسیدگی به درخواست‌ها با ارسال کد پیگیری از طریق پیامک به ذینفعان اطلاع‌رسانی خواهد شد. همچنین اقدامات صورت گرفته از طریق سامانه و نرم‌افزار کاربردی نیز قابل‌پیگیری است.

همچنین هم‌وطنان می‌توانند با آگاهی از کد شناسایی واحد کسب‌وکار و یا با دسترسی به بارکد صنفی در کوتاه‌ترین زمان ممکن و بدون درج اطلات تکمیلی، فرآیند ثبت و بررسی شکایات خود را تسهیل کنند.

درصورتی‌که مردم از شیوه پیگیری این سامانه رضایت نداشته باشند، می‌توانند با اعلام موضوع به مرکز رسیدگی به شکایات وزارت صنعت، معدن و تجارت به بهبود فرآیند پاسخگویی کمک کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
سلام
از یک‌مغازه در دزفول، خیابان امام خمینی جنوبی رحمت الله علیه نبش خیابان ابوذر بود شکایت کردم رسیدگی نکردند
احتمالا آشنا دارند
هرچقدر تماس با ۱۲۴گرفتم اصلا جوابم ندادن
دل خجسته ای دارید،زنگ میزینم به ۱۲۴ عارشون میادجواب سلام ما را بدن،بعدبیان به مشکلات مارسیدگی کنند!!!!!!!
رسیدگی کنید
نظر شما
آخرین اخبار
اعلام زمان ثبت‌نام انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا
دعا برای نزول رحمت الهی
سرمایه‌گذاران گردشگری از عوارض تغییر کاربری معاف هستند
غلظت آلاینده ها و غبار در سمنان
سیاستمداران آمریکا در مقابل نظم جدید دنیا دچار استیصال شده‌اند
امروز؛ جدال خیبر و ذوب آهن در اصفهان
پیشرفت بزرگ پالایشگاه یازدهم پارس جنوبی در بومی‌سازی تجهیزات ابزار دقیق
افزایش ظرفیت انباشت آلاینده‌های جوی از جمعه شب تا صبح یکشنبه
بازگشایی دریچه‌های تحتانی سد کرخه برای رها سازی آب به پایین دست
در مسیر استقلال خواهی
پیام رئیس‌جمهور به هفدهمین رویداد ملی «ترنم وحی» در کاشمر
قم؛ الگویی عملی تبلور کرامت در تمامی شئون دستگاه عدالت
رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج مازندران درقائم شهر
پیش بینی تداوم مه صبحگاهی و فعالیت سامانه بارشی در خوزستان
برگزاری رویداد رفیق شهیدم در اقلید
تولد و مرگ در جاده جهرم – لار
حضور تیم هندپلو چهارمحال و بختیاری در نخستین دوره مسابقات قهرمانی کشور
راه اندازی پویش «من نگهبان آب هستم» از سوی خانه سینما
تعمیرات اساسی واحد سه نیروگاه شهید مفتح
نفع جوامع محلی از عایدی ۱۵ درصدی معادن
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
سهمیه سوخت به خودرو تعلق می‌گیرد، نه مالک
رهبر انقلاب: پیغام با واسطه ایران به آمریکا دروغ محض است
رهبر انقلاب امشب با مردم سخن می گویند
دیدار حساس بانک شهر و استقلال جویبار
عادی سازی مواد مخدر با چاشنی طنز
گسترش ویروس آنفلوانزا
اعمال قانون خودرو‌های آلاینده نیازمند سامانه‌های هوشمند است
معوقات سایپا همچنان ادامه دارد
زبان معیار ۱۴۰۴/۰۹/۰۶
۴۸ ساعت طلایی درمان آنفلوآنزا، کلید بهبودی سریع
گرانفروشی نان با شگرد تغییر تنور
فرهنگ و هنر ۱۴۰۴/۰۹/۰۶
معرفی مسئول جدید نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور لرستان
تقویم روز و اوقات شرعی گیلان، ۶ آذر ۱۴۰۴
گفتگوی زنده استاندار همدان با مردم
تعطیلی مدارس آذربایجان غربی فردا سه‌شنبه  (۱ نظر)
اجرای طرح زوج و فرد از درب منزل در کرج  (۱ نظر)
تشدید اجرای طرح زوج و فرد در اصفهان از فردا  (۱ نظر)
پیش‌فروش محصولات سایپا ویژه ۳ گروه از متقاضیان  (۱ نظر)
دستگیری فرد هتاک به مقدسات در اراک  (۱ نظر)
مهد کودک‌ و پیش دبستانی‌ها تعطیل؛ کلاس‌های مجازی هم میزبان مدارس  (۱ نظر)
توضیح سفیر ایران درباره سفر لاریجانی به پاکستان  (۱ نظر)
اقامه نماز باران در کوهسار  (۱ نظر)
آغاز طرح جایگزینی ۳ میلیون موتورسیکلت فرسوده در تهران  (۱ نظر)
اختلال پیام رسان بله در حال بررسی است  (۱ نظر)
تشدید پایش مصارف غیرمجاز و توسعه کنترل‌های هوشمند برق در تهران  (۱ نظر)
موج هشدار دهنده آنفلوانزا در روزهای آلوده  (۱ نظر)
اقدام گسترده پلیس برای مقابله قاطع با مجرمین در محلات لرستان  (۱ نظر)
مصرف گاز بخش خانگی به مرز ۳ میلیارد مترمکعب رسید  (۱ نظر)