• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۳۸۷۳۲۶۹
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۸
اقتصادی » آب و انرژی

دلایل تأخیر در تحویل کارت سوخت

معاون فنی و بازرگانی شرکت ملی پست گفت: دستگاه‌های مختلفی در رساندن کارت سوخت به دست مردم  تاثیر گذار هستند، شرکت ملی پست حلقه پایان فرایند پیشخوان ارتباط با مردم است.

دلایل تأخیر در تحویل کارت سوخت به گزارش خبرگزاری صداوسیما: رادیو اقتصاد در برنامه روزی نو با آقای احمدی معاون فنی و بازرگانی  شرکت ملی پست گفتگویی انجام داده است که به این شرح می‌باشد.

سوال: گفته شده تعداد زیادی البته مساله، مساله امروز نیست مدتهاست این موضوع پیش کشیده شده که چرا کارت‌های سوخت به دست عده‌ای نمی‌رسد این مشکل بر می‌گردد به یک قانونی که شاید ۲۶، ۲۷ سال است که در کشور وجود دارد، ولی اجرا نشده تازه قرار است در یک جا‌هایی اجرا شود ببینیم این موضوع صرفا به این خاطر که ما کد پستی را ننوشتیم هست یا عامل دیگری هم بود در یکی از روزنامه‌های امروز پیش‌تر هم در این مطرح بود که کارت سوخت و کارت بانکی یکی بشود فکر می‌کنم ده دوازده سال پیش این گفتگو صورت گرفت و طرح هم مطرح بود، ولی به خاطر مسائل فنی همین طور عقب افتاد حالا تعداد زیادی کارت در پست هست پالایشی‌ها می‌گویند که ما صادر کردیم و به پست ارسال کردیم شهروندان می‌گویند به دست ما نرسیده آن‌ها هم می‌گویند که ما بردیم، ولی آدرس‌ها مشکل داشته معاون فنی و بازرگانی  شرکت ملی پست الان به ما بیشتر توضیح می‌دهد  کدام گزینه درست است پست درست می‌گوید یا مردمی که می‌گویند به دست ما نرسیده و کم کاری صورت گرفته و یا شرکت پخش پالایش که می‌گوید ما صادر کردیم پست تحویل نداده است.

 احمدی: حتما حق با مردم هست من خدمتتان عرض کنم که موضوع کارت سوخت چندتا دستگاه مختلف در رساندنش به دست مردم  تاثیر گذار هستند ما در شرکت ملی پست به عنوان یک شبکه ارتباطات فیزیکی که وظیفه این را داریم که بعد از این که کارت‌ها شخصی سازی شد و داخل پاکت قرار داده شد این‌ها را در اقصی نقاط کشور برسانیم به دست صاحبانشان به عنوان حلقه پایان فرایند پیشخوان ارتباط با مردم هستیم و معمولا همه مسائل می‌ریزد روی دوش کسی که ارتباط آخر را با مردم دارد البته ما هم در فرایند‌های اجرایی مان ممکن است که یک جا‌هایی چالش‌هایی داشته باشیم، ولی واقعیتش این است که آن حجم از درخواست و نکته‌هایی که مردم دارند مجموعه شرکت‌های ملی پست بر نمی‌گردد حالا در صحبتی که مطرح شده بود در خصوص این که تعداد زیادی از کارت‌ها در مجموعه پست هستند دو تا نکته کلیدی وجود دارد که البته بخشیش هم به رفتار خود مردم بر می‌گردد در خصوص این که وقتی ثبت نام می‌کنند مستحضرید که کارت سوخت از دو، سه تا لایه اطلاعاتی اش می‌آید یک  حوزه مربوط به خودرو‌های نوشماره هست یک حوزه هم در واقع در خصوص نقل و انتقالات و احیانا صدور المثنی و درخواست‌های دیگری که برای صدور کارت سوخت مطرح می‌شود اطلاعاتی که روی پاکت حاوی کارت سوخت درج می‌شود که مشخصا نشانی گیرندگان باشد چندتا چالش باهاش مواجه هستیم که عمده دغدغه و مساله‌ای که مردم باهاش دارند در خصوص نرسیدن کارت  به نشانی هایشان توضیح داده نشده به این چالش‌ها بر می‌گردد یکی از این چالش‌ها مشخصا موضوع صحت نشانی است که حالا توسط خود مردم این اطلاعات در هنگامی که درخواست می‌کنند دقیق ثبت نمی‌شود یا این که به دلیل ارتباطی که قاعدتا باید در چهارچوب سامانه‌های برخط اطلاعات را از بانک‌های اطلاعاتی ما و دستگاه‌های دیگر کنار هم دیگر بنشاند کامل نیست.

سوال: الان چه تعداد کارت در اداره پست باقی مانده و به دست صاحبانش نرسیده است.

احمدی: من زنجیره را تکمیل کنم این اتفاق اگر که بتواند از طریق ارتباط سرویسی شکل بگیرد درصد صحت نشانی‌ها افزایش پیدا می‌کند.

سوال: شاید الان نمی‌توانیم ثبت کنیم؟

 احمدی: نه این اتفاقا خیلی ساده اتفاق خواهد افتاد یک ارتباط بین شرکت محترم پخش پالایش و پلیس محترم است در خصوص اطلاعاتی که جا به جا می‌شود و نشانی‌های ما  حالا به دلایل امنیتی و موضوعاتی از این دست ارتباط سامانه‌ها به صورت برخط نیست ما درخواست مان این است که این ارتباط  اتفاق بیفتد و خصوصا این که کارت سوخت به دلیل چالش‌هایی که در حوزه مسائل مردم به سوخت داریم قاعدتا حائز اهمیت هست که احراز شود حتما افراد در نشانی که ارسال میشودحضور دارند.

سوال: الان چه تعداد کارت آنجاست؟

 احمدی: ما وقتی در انتهای سال گذشته حجم تعداد کارت‌هایی که تحویل شرکت ملی پست شد یک دفعه  نزدیک به  ۴۰ درصد نسبت به بقیه جاری افزایش پیدا کرد این  یعنی کسانی که به صورت  ویژه نقص نشانی هستند تعدادشان می‌رود بالا موضوع کارت سوخت به بحث نقل و انتقال بین افراد هم مطرح هست.

سوال: چه تعداد را نفرمودید؟

 احمدی: از مجموع نزدیک به ۳ میلیون و ۶۳۰ هزار کارتی که در سال ۱۴۰۱ در مجموع شرکت پست تحویل داده شد ونزدیک ۴۰۰ هزار کارتی که بعد از سال از فروردین تا اردیبهشت ماه، خرداد ماه به ما تحویل  داده شده یک چیزی نزدیک به ۳۷۰، ۳۸۰ هزارتا کارت باجه‌های معطله پست هست  که این اتفاق داشتم عرض  می‌کردم که، چون نقل و انتقالات زیاد هست یک دفعه حجم کارت‌ها وقتی زیاد می‌شود تعداد کسانی که در نشانی شان نیستند بیشتر خواهد شد بنابراین ما مراجعه می‌کنیم  حضور  ندارنددر باجه‌های معطله نگه می‌داریم.

سوال: این‌ها تلفن همراه هم ندارندکه پیام کوتاه بفرستید؟

 احمدی: ما دسترسی به بانک تلفن شان نداریم باز خواهش می‌کنم از مجموعه مدیران پخش و پالایش و پلیس هست که این‌ها بتوانند محل نگهداری کارت‌ها را اطلاع رسانی کنند که مردم حضور یابند.

سوال:الان مردم باید چه کار کنند پیشنهادتان چی هست؟

 احمدی: یک نکته کلیدی دیگری هم وجود دارد آن هم این که وقتی مردم هزینه‌ها در انتهای فرایند دارند پرداخت می‌کنند بنابراین دغدغه‌ای برای این که بگردند پیدا کنند و این را دنبالش باشند که به دستشان برسد را ندارند دغدغه وقتی معمولا اتفاق می‌افتد  که با یک چالشی مواجه می‌شوند چیزی که باید اتفاق بیفتد ما در خواست مان را به مجموعه پخش و پالایش دادیم  که اطلاع رسانی کنند به مرد شریف در خصوص این که کارت هایشان کجاست یا یک ارتباطی را برقرار کنند که ما بتوانیم نشانی‌های صحیح شده را روی پاکت‌ها مجددا فرایند باز توزیع  پاکت‌ها را انجام بدهیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظر شما
آخرین اخبار
آموزش پیشرفته زنبورداری بهینه و کاربردی در نجف آباد
آغاز رزمایش پیشگیری از دیابت در استان
تحقق هدف ۴۰ درصدی بودجه غیرشهریه‌ای دانشگاه آزاد
مستند‌های «بیستا برمه» و «شیر‌های دریایی گالاپاگوس»، از قاب تلویزیون
محموله سیگار و تنباکوی قاچاق به مقصد نرسید
صدور مجوز جذب ۶ هزار نیرو در قوه قضاییه
مشخص شدن داوران دیدار ذوب‌آهن - چادرملو و سپاهان - فجرسپاسی
کشاورزی حفاظتی راهکار حفظ خاک
کسب ۳ نشان برنز توسط ووشو کاران کردستانی
بررسی مشکلات ناشی از تعلیق کارت‌های بازرگانی و ارائه راهکار‌های لازم
امضاء تفاهم‌نامه همکاری شرکت گاز و پارک علم و فناوری استان
وزیر رفاه: اقدامات برای اجرای پرداخت کالابرگ انجام شده است
دستگیری سارقین حرفه‌ای در مرودشت
رئیس جمهور از رئیس آتش‌نشانی کاشان تجلیل کرد
تکواندو زیر ۲۱ سال جهان؛ زندی طلایی شد
برگزاری دوره تربیت مدرس جوانی جمعیت در قم
اشتغالزایی ۸۰ درصدی مددجویان زندان گلپایگان
پارکینگ نیایش طرحی که هر سال قرار است افتتاح شود
هرمزگان میزبان دو رویداد بین‌المللی در حوزه کشاورزی و اقتصاد دریایی
آغاز بارش برف پاییزی در فیروزکوه
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
فعالیت مدارس و دانشگاه‌های فارس فردا هم مجازی است
تعطیلی مدارس در همه مقاطع تحصیلی و مراکز دانشگاهی و آموزش عالی استان البرز
شاخص هوای شیراز امروز ۱۱ آذر ۱۴۰۴
سقف کیفری مهریه مشخص شد
دانش‌ قرارگاه‌خاتم‌الانبیا به‌بخش‌های دولتی‌وخصوصی منتقل‌شود
مدارس و مراکز آموزشی غیر حضوری شد؛اداره ها دور کار
بارش باران در غرب، شمال غرب و شمال کشور
کالابرگ الکترونیک؛ تضمین قیمت ثابت برای دهک‌های هدف
مدارس و دانشگاه‌های تهران فردا ۱۲ آذر حضوری شدند
۱۰۰ هزار میلیارد تومان کالابرگ پرداخت شد
آمریکا در ونزوئلا دنبال چیست؟!
آسمان قم تا پنج شنبه بارانی است
استان یزد فردا بارانی می شود
نامه ایران، روسیه و چین درباره پایان قطعنامه ۲۲۳۱
کشف باند توزیع شیشه در فیروزکوه با شگرد پنهان‌سازی در لوازم آرایشی
بازیکن دهدشتی برترین گلزن نیم فصل لیگ برتر امید‌های کشور  (۴۶ نظر)
فعالیت مدارس و دانشگاه‌های فارس فردا هم مجازی است  (۲۶ نظر)
فرزندان مصدوم معاون رئیس جمهور به تهران منتقل شدند  (۱ نظر)
سقف کیفری مهریه مشخص شد  (۱ نظر)
دشمن خطا کند هزینه سنگینی به او تحمیل می‌کنیم  (۱ نظر)
تردید‌ها درباره سلامتی ترامپ با انتشار‌ام‌آر‌آی وی  (۱ نظر)
اقدام استرالیا علیه سپاه در جهت اهداف آمریکا و اسرائیل است  (۱ نظر)
آسمان قم تا پنج شنبه بارانی است  (۱ نظر)
سرعت غیرمجاز، رکن اصلی تصادفات جاده‌ای  (۱ نظر)
میرزا کوچک جنگلی بزرگمرد پرآوازه‌ گیلان  (۱ نظر)
غیرحضوری شدن مدارس و دانشگاه‌های خراسان جنوبی  (۱ نظر)
ابلاغ شیوه نامه مراقبت و کنترل آنفلوانزا در مدارس استان  (۱ نظر)
طرح ملی نشت‌یابی هوشمند آب با فناوری ماهواره‌ای  (۱ نظر)
قطعی گاز در شهرزیبا منطقه ۵ تهران از ۱۶ ساعت گذشت  (۱ نظر)
تخلف در تبدیل رایگان خودرو‌های بنزینی به دوگانه سوز  (۱ نظر)