پخش زنده
امروز: -
محمد خزاعی با تبریک فرا رسیدن روز خبرنگار در یادداشتی بر اهمیت خبررسانی تاکید کرد و نوشت: اهالی رسانه با ثبت واقعیت، تاریخ را میسازند و امروز را برای آیندگان به یادگار میگذارند.
به گزارش خبرگزاری صدا و سيما، به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی؛ رئیس سازمان سینمایی در آستانه این روز نوشته است: «ن والقم و ما یسطرون» به نام خداوندی که به قلم سوگند خورد و به یاد شهید سید مرتضی آوینی سید شهیدان اهل قلم که ثبت واقعیت را با عشق و حماسه پیوند زد و به ما آموخت مبارزه برای احقاق حق را پایانی نیست.
در دنیای امروز، که جنگ روایتها، ناراستی را راستی و غیرواقعیت را واقعیت مینماید، نقش اهالی رسانه بیش از گذشته نمایان است.
دست مریزاد میگویم به همه آنان که در سپهر رسانه تنفس میکنند، به آنان که تصویر زنان و مردان این سرزمین را آنگونه که هست، پرغرور و با عزت ثبت میکنند و به همه آنان که پیشتازان و سربازان جنگ روایتها و جنگهای شناختی هستند خسته نباشید گفته و آرزو میکنم با انگیزه و پرتوان در این مسیر پیش بروند.
جامعه ما همواره شاهد رویش و رشد خبرنگاران انقلابی، متعهد، شجاع بوده، همان گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند پرسش و مطالبه گری و نقد، بخشی از فرهنگ جاری امروز ماست و هیچ مسئول و مدیری از نقد و پرسش رسانهها مصون نیست.
به عنوان عضوی از جامعه بزرگ سینمای ایران مراتب قدردانی خود را از فعالان حوزه رسانهها به ویژه رسانههای سینمایی که همواره حامی و همراه فرهنگ و هنر و سینمای ایران اسلامیمان هستند، ابراز داشته و به همه کسانی که در مواجهه با تروریسم رسانهای و در کارزار جنگهای ترکیبی و شناختی دشمنان انقلاب اسلامی پای عزت و منافع ملی این سرزمین ایستادهاند خسته نباشید میگویم.
نقش رسانهها در افق تحول سینما هم قابل انکار نیست. جایگاه آنها، در روشنگری و تبیین ضرورتها و الزامات برای پاشیدن بذر امید، برای ایجاد فرصتهای تازه، اعتلای مفاهیم و محتوا، رشد سلایق عمومی جامعه، رونق اقتصاد سینما، و جهتدهی به سمت افق نیازهای اساسی سینمای امروز متناظر به جهشهای تکنولوژیکی در حوزه تصویر، متاورس، هوش مصنوعی و در یک کلید واژه در «آینده پژوهی هدفمند سینما» مهم و راهبردی است.
سینمای ما، در افق جدید، پس از عبور از پیامدهای دوران کرونا و پس از آن، در سیر تحولات اجتماعی و رشد مناسبات صنعتی به پوستاندازی، اندیشهورزی مبتنی بر گفتمان انقلاب اسلامی، مخاطبسازی، تجاری سازی برای حضور در بازارهای منطقهای و بینالمللی نیازمند است و برای تحقق سریعتر این اهداف و عبور از چالشها و حواشی بیهوده و هزینهزا به مشارکت و همافزایی رسانهها و اصحاب نقد و تحلیل نیاز داریم.