پخش زنده
امروز: -
رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی ریاست جمهوری از حضور شرکتهای دانشبنیان و خلاقِ حوزه رسانه در بیست و چهارمین نمایشگاه رسانههای ایران خبر داد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانشبنیان ریاست جمهوری، آیقای محمد خاکساری با اشاره به پررنگ شدن نقش رسانههای برخط، رسانههای اجتماعی، دانشبنیان و نوآورانه، صنایع خلاق رسانهای، انسان رسانهها و سامانههای خبری در سالهای اخیر افزود: تلاش شده است تا در این گردهمایی بزرگ علاوه بر مطبوعات به عنوان رسانه مادر، نگاه ویژهای به این رسانههای نوظهور شود.
وی ادامه داد: این روزها شاهد تحول گسترده جهانی در حوزه رسانه و تولید محتوا هستیم؛ با توجه به نقش پررنگ فناوریهای روزآمد در جریانسازی رسانهای، فراهم شدن امکان رشد و بومیسازی فناوریهای حوزه رسانه اهمیت دوچندانی یافته است. این مهم در سالهای اخیر در معاونت علمی و فناوری از مسیر زیستبوم خلاق به صورت جدی در حال پیگیری است.
آقای خاکساری خاطرنشان کرد: در این دوره از نمایشگاه رسانههای ایران، شاهد فعالیت بخش ویژه «نوآوری و فناوریهای نوین حوزه رسانه» با حمایت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانشبنیان، صندوق نوآوری و شکوفایی و ستاد توسعه فناوریهای نرم و فرهنگی هستیم. این بخش بستر جدیدی برای حضور پررنگ شرکتهای دانشبنیان و خلاق فعال در حوزه رسانه و تولید محتوا به عنوان ابزارهای جدید تولیدات رسانهای در این نمایشگاه خواهد بود و میتواند فرصت مغتنمی برای شبکهسازی و تقویت ارتباط میان این اعضای جدید و پیشروی حوزه تولید محتوا و رسانه با سایر اهالی رسانه فراهم کند.
به گفته رئیس مرکز ارتباطات و اطلاعرسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانشبنیان ریاست جمهوری بیش از ۳۰ شرکت دانشبنیان و خلاق در این دوره از نمایشگاه حضور خواهند داشت تا دستاوردها و ظرفیتهای ویژه خود را در حوزه تولید محتوا و رسانه به مخاطبان این نمایشگاه ارائه کنند.
آقای خاکساری ابراز امیدواری کرد با از سرگیری فعالیت نمایشگاه رسانههای ایران و اضافه شدن بخشهای جدید، شاهد تحولی گسترده در حوزه تولیدات رسانهای کشور متناسب با اقتضائات جهانی باشیم.
بیست و چهارمین نمایشگاه رسانههای ایران با شعار «نجستم همیشه جز از راستی» با حضور بیش از ۶۰۰ رسانه و مجموعههای خلاق و دانشبنیان فعال در این حوزه میزبان اهالی رسانه، فرهنگ و فناوری است. برگزاری نشستهای تخصصی در حوزه فناوری و هوش مصنوعی از رویدادهای حاشیهای این نمایشگاه خواهد بود.
بیست و چهارمین نمایشگاه رسانههای ایران از ۲۹ بهمن تا ۲ اسفند در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) تهران برگزار میشود.