اخبار «رونمایی از پهپادهایِ با بُردِ چهار هزار کیلومتر و پرنده هایِ عمود پرواز» را در خبر ۲۴ پیگیری کنید.
تاریخ : ۱۳۹۹/۱۰/۱۸- ۰۰:۰۰
«سر خط اخبار و رودیداد های مهم»

_ رزمایش بزرگ پهپادی ارتش در سمنان /  رونمایی از پهپادهایِ با بُردِ چهار هزار کیلومتر و پرنده هایِ عمود پرواز

رزمایش بزرگ پهپادی ارتش با موفقیت درسمنان پایان یافت. در این رزمایش، از پهپادهایِ با بُردِ چهار هزار کیلومتر و پرنده های عمود پرواز، رونمایی شد. 
 

_ رهبر معظم انقلاب اسلامی در سالروز قیام 19 دی مردم قم علیه رژیم ستمشاهی، به صورت تلویزیونی سخنرانی خواهند کرد

این سخنرانی، ساعت 11 روز جمعه 19 دی، به صورت زنده از شبکه های تلویزیونیِ یک و خبر و رادیو ایران، پخش خواهد شد. سخنرانی رهبر انقلاب اسلامی در سالروز ِقیام ِ19 دی، هر سال با حضورِ هزاران نفر از مردمِ قم در حسینیه یِ امام خمینی برگزار میشد که امسال به علتِ شیوع ویروس کرونا، بدون حضورِ جمعیت و به صورتِ تلویزیونی،، انجام خواهد شد.
 

_ ادامه سیر نزولی کرونا در کشور

سیرِ نزولیِ کرونا در کشور  ادامه دارد.  مرگ هایِ ناشی از کرونا در 45 روزِ گذشته، 70 درصد کاهش یافت.
 

_ سونامیِ بیماران ِکرونا در لُس آنجلس

با مرگِ بیش از3 هزار و930نفر براثرِ کویدِ19 در آمریکا، شمار تلفات به 366هزار نفر رسید.
ابتلای بیش از 250 هزار نفرِ دیگر به ویروسِ کرونا هم، تعداد مبتلایان را در آمریکا به 21میلیون و 600هزار نفر رساند. اما سونامیِ بیماران ِکرونا در لُس آنجلس، موجب انتظار طولانی مدتِ آمبولانس های حاملِ بیمار شده است.
همچنین در پی افزایشِ موارد مرگ و میرِ ناشی از کرونا، مراکز کفن و دفن دیگر ظرفیتِ پذیرش متوفیانِ جدید را ندارند.
 

_ مرگِ بیش از 1000 نفر در یک روز در انگلیس، بر اثر کرونا

در اروپا هم، مرگِ بیش از 1000 نفر در یک روز در انگلیس، رکورد دیگری را به ثبت رساند. نخست وزیرِ انگلیس اعلام کرد: چاره ای جزء، اجرای قرنطینه یِ سراسری در کشور نداریم.
 

_ تعطیلی سراسری در آلمان در پی شیوع کرونا

در آلمان هم مقامات ایالت های ِ16گانه، تعطیلی سراسری اعلام کرده اند. در فرانسه نیز، در ۲۴ ساعت گذشته ۲۰ هزار و ۴۸۹ مورد جدید ابتلا به ویروسِ کرونا ثبت شد.
 

_ دفاع رئیس جمهور از بودجه 1400

رئیس ِجمهور از لایحه یِ بودجه ی سال آینده دفاع و از پیشنهادهایِ اصلاحی مجلس استقبال کرد .
 

_ هجوم طرفداران ترامپ به کنگره

طرفداران ترامپ، همزمان با آغازِ نشستِ مشترکِ نمایندگان و سنا برایِ تأییدِ نهایِی نتایج ِانتخابات به کنگره هجوم بردند و نشست، به تعویق افتاد.
 

_ اوضاع متشنج پایتخت آمریکا

اوضاع متشنج پایتختِ آمریکا، از هجوم طرفدارانِ ترامپ به کنگره، تا به تعلیق درآمدنِ نشستِ مُشترک سنا و نمایندگان، همزمان با آغاز نشست مشترکِ سنا و مجلس نمایندگان برایِ تأئید نهاییِ نتایج انتخابات؛ طرفداران رئیس جمهور آمریکا به ساختمان کنگره، هجوم بردند.
 

_ کاهش مالیات واحدهای تولیدی؛ سال آینده

کاهش 5درصدی مالیاتِ واحدهای تولیدی در سال آینده، به تصویب کمیسیون تلفیق رسید.
 

_ بیانیه سپاه در سالروز شهادت مسافران هواپیمای اوکراینی

سپاه پاسداران در بیانیه ای با گرامیداشتِ ۱۸ دیماه، سالروز شهادت جمعی از هموطنان عزیز در حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی، از صبر، نجابت وشکیباییِ خانواده هایِ معظم ِآنان قدردانی کرد.
 

_ فرمانده نیروی قدس سپاه ادامه راه شهید سلیمانی بدون تغییر 

فرمانده نیروی قدس سپاه در مراسم گردهماییِ یاران حاج قاسم در کرمان گفت: راه ِشهید سلیمانی، بدون تردید و بدون تغییر، همچنان ادامه دارد و تقویتِ جبهه یِ مقاومت، روز به روز افزایش می یابد.
 

_ اجلاس شورای عالی استانها؛ اقدامات مشترک با سازمان بازرسی

رئیس سازمان بازرسی کل کشور از تغییر رویکردهایِ مبارزه با فساد و شناساییِ بسترهایِ فساد، در دوره یِ تحولیِ قوه قضائیه خبر داد. حجت الاسلام و المسلمین درویشیان در اجلاسِ شورای عالیِ استان ها افزود: بخشی از این ساختارها، مربوط به قوانین حاکم در حوزه های بانکی و شهرداری هاست. رئیس شورای عالی استانها هم از اقداماتِ مشترک با سازمان بازرسی گفت.
 

_ افتتاح موج شکن بندر جدید صیادی - کنارک

مرحله اولِ موجْ شکنِ بندر ِجدیدِ صیادیِ کُنارک، با حضور معاون اول رئیس جمهور افتتاح شد. با افتتاح این طرح، برای 2 هزار نفر شغل ایجاد میشود.
 

_ افتتاح بیمارستان ۶۴ تختخوابی - چاه مبارک بوشهر

بیمارستان ۶۴ تختخوابیِ سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در شهر ِچاه مبارکِ استان بوشهر با حضور فرمانده کل سپاه به بهره برداری رسید. این بیمارستانِ مجهز، هفت هزار و ۲۰۰ متر مربع زیر بنا دارد.
 

_ تولید هزار دستگاه اتوبوس در سایپا

سایپا و اتحادیه یِ اتوبوسرانیِ شهریِ کشور، تفاهم نامه یِ تامین هزار دستگاه اتوبوسِ شهری امضا کرد. مدیرعامل گروه خودروسازیِ سایپا گفت: در این تفاهم نامه، 20 درصدِ اتوبوسها را به صورتِ سی بی یو ( وارداتِ قطعاتِ منفصله)، و 80 درصدِ بقیه را با داخلی سازیِ بیش از 50 درصدْ،، تولید خواهیم کرد.
 

_ کشف 6 تن مواد مخدر - سراوان

مرزدارانِ سیستان و بلوچستان بیش از 6 تُن انواعِ موادِ مخدر را در منطقه مرزِی مُکْ سوخته یِ سراوان،، کشف و ضبط کردند.
 
 

بیشتر بدانید : 

آرشیو کل اخبار ساعت 24 شبکه تهران

نظر شما
تعداد کارکتر های مجاز ( 700 )
* کد کپچا:
captcha