اخبار « تخفیف 100 درصدی مشترکانِ کم مصرف برق خانگی » را در خبر 18:30 پیگیری کنید.
تاریخ : ۱۳۹۹/۱۰/۱۷- ۱۹:۱۸
«سر خط اخبار و رودیداد های مهم»

_ تخفیف 100 درصدی مشترکانِ کم مصرف برق خانگی

 _ عادی انگاری،فرصتی برای جولان دوباره ی کروناست

رئیس جمهور امروز در جلسه روسای کمیته‌های ستاد ملی مقابله با کرونا،با اشاره به لزوم ِرعایتِ استانداردهای بهداشتیِ پذیرفته شده یِ جهانی برای واکسن ِداخلی و خارجی کرونا گفت: مراحل مقدماتیِ تهیه و یا وارداتِ واکسن به معنیِ غفلت از دستورالعمل هایِ بهداشتی نیست و هموطنان باید، مراقب شیوع ویروس، باشند.

_ تداومِ ریزشِ آمار ِجان باختگانِ کرونا

در کنار توصیه های مکرر مسئولان، آمارها هم حکایت از تداوم روندِ کاهشیِ مبتلایان و فوتی های کرونایی دارد...امارهایی که امروز جان باختنِ 82 نفر را نشان داد یعنی 16 نفر از دیروز کمتر! این درحالیست که با شروعِ فصلِ سردِ سال و افزایش غلظت الاینده ها در پایتخت، شهروندان باید رعایتِ دستور العمل هایِ بهداشتی رو، بیش از پیش مد نظر قرار دهند.
 

_ بازدید رییس بنیاد مستضعفان از ساخت مرکز طبی کودکان امام خمینیِ 

رئیس بنیاد مستضعفان از مراحل ساخت مرکز طبی کودکان امام خمینی شماره 2 بازدید کرد. این مرکز طبی، در محله یافت آباد در جنوب غربِ تهران در زمینی به مساحتِ 16 هکتار در حال احداث است.
 
زمینِ این مرکز طبی را ، بنیاد مستضعفان, اوایل سالِ 97 در چارچوب قراردادی 32 میلیارد تومانی, و به میزانِ 30 درصد، پایین تر از قیمتِ آن زمان، به دانشگاه علوم پزشکیِ تهران واگذارکرد.
 
این مجتمع درمانی شامل: چند بیمارستان، دانشکده یِ علوم پزشکی و پارکِ علم و فناوری خواهد بود,که فازِ نخستِ آن, مرکز طبیِ کودکان با 250 تخت است و تا پایان سال، به بهره برداری خواهد رسید. مرکزِ طبیِ کودکانِ امام خمینی، بزرگترین مجتمع درمانیِ جنوب غرب تهران خواهد شد که بخشی از هزینه یِ احداث آن را، یک نیکوکار، تامین کرده است.
  

_ افتتاح خط تولید پارچه ملت بلون /  افزایش دوبرابری ظرفیت تولید ماسک های ایمن در کشور

_ تولید روزانه 12 میلیون ماسک با فِیلتراسیونِ 95 درصد در کشور

با افتتاحِ یک کارخانه ی پارچه ی مِلْت بِلون در کرج ، ظرفیت تولید ماسک های با ایمنیِ بالا درکشور، دو برابر شد. با پارچه های تولید شده در این کارخانه که به همت بسیج سازندگی راه اندازی شده ، می توان روزانه، 6 میلیون ماسک با فیلتراسیونِ 95 درصد تولید کرد.  

_ نجات کوهنوردان گم شده در ارتفاعاتِ دماوند

با وجود حوادثِ ناگواری که هفته پیش برای عده ای از کوهنوردان در ارتفاعاتِ کُلکچال و دارآباد اتفاق افتاد و 12 کُشته برجای گذاشت، بار دیگر، 5 کوهنورد بدون توجه به هشدارهای هواشناسی، راهی ارتفاعات زرین کوه شدند اما به علتِ شرایطِ نامساعدِ جوی، از ادامه راه بازماندند و بعد از گُذران یک شبِ سرد، با تلاش نیروهای امداد و نجات جمعیت هلال احمر، نجات یافتند.

_ زنده نگه داشتنِ یاد جهان پهلوانْ تختی

زنده نگه داشتنِ یاد جهان پهلوانْ تختی در پنجاه و سومین سالگردِ درگذشتِ اسطوره‌ی پهلوان کشور.سالگرد این بزرگمردِ ورزشِ ایران، امروز با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و حداقلِ جمعیت با حضور شاگردان و دوستدارانش، در آرامستان ابن بابِویِ شهرری برگزار شد.   

_ دستگیری 355 سارق و مالخر در غرب استان تهران

با اجرای طرح ضربتِ 2 و اجرای 200 حکم قضایی، سارقان و مالخرانِ شش شهرستانِ تابعه یِ غربِ استان، بازداشت و تحویل مقام قضائی شدند. 

_ اجرای حکم قانونی برای یک ویلایِ میلیاردیِ غیرِمجاز دیگر

این روزها زمین های کشاورزی زیادی در شهر ارجمند از توابع فیروزکوه تبدیل به ویلا شده است. اقدامی غیر قانونی که حالا عاقبتی جز تخریب هم نداره .

_ دستگیری بخشدار سابق و چند دهیار پیشوا

دادستان پیشوا از دستگیری بخشدار سابق و چند دهیار این شهرستان خبر داد.
اقای طهماسبی گفت:این افرادبه اتهام رشوه و تبانی در معاملات دولتی و مصرف رساندن بودجه عمرانی در غیرمواردی که برای آن بودجه ای تعیین شده با صدور قرار بازداشت موقت روانه زندان شدند .
  

_ قیمتِ شانه یِ تخم مرغ از مبلغِ یارانه یِ یک ماه سبقت گرفت

بر اساس رصد میدانیِ خبرنگار خبرگزاری صداوسیما هر شانه تخم مرغ در بازار عمده فروشی، 40 تا 41 هزار تومان و در خرده فروشیها، از 46 تا 48 هزار تومان فروخته میشود .
این درحالیست که قیمت تخم مرغ در ستاد تنظیم بازار هر کیلو 14 هزار تومان مصوب شده که با این حساب، هر شانه باید حدودِ 28 تا 30 هزار تومان به فروش برسد .
 
دبیر کل انجمن ملی طیور ایران با بیان اینکه کمبود و مازادی در تولیدِ تخم مرغ در کشور وجود ندارد،گفته: وزارت جهاد کشاورزی و شرکت پشتیبانیِ دام، در تنظیم ِتخم مرغ نتوانستند موفق عمل کنند و در بازار، شاهد 2 نرخی شدنِ قیمت تخم مرغ هستیم.
 

_ معاینه یِ ۱۸۰ زندانیِ بیمار در زندان‌های استان تهران

قائم مقامِ رئیس کلِ دادگستریِ استان تهران، از معاینه یِ ۱۸۰ زندانیِ بیمار در زندان‌های استان تهران در طرحِ جهادیِ پایشِ زندانیان خبر داد.
 
آنطور که آقای ستایشی گفت: با اجرای این طرح ، زندانیانی که تواناییِ تحملِ حبس را ندارند یا حبس، موجب تشدید بیماری آنها می شود ،شناسائی و تعیینْ تکلیف می شوند.
البته آنطورکه قائم مقامِ رئیس کل دادگستری استان تهران گفته: تخفیف در مجازاتِ حبس به دلیلِ بیماری، شاملِ مرتکبان ِجرائم ِخشن و مُخلانِ امنیتِ شهروندان، نخواهد شد . 

_ طرح شهید سلیمانی مهمترین عامل کاهش کرونا

رئیس شبکه بهداشت شهرستان پیشوا گفت : هدف از این طرح سراسری ترغیب افرادی است که برای کرونا خود اظهاری نکرده اند و این طرح تشویقی می شود تا بیماری و اطلاعات آنها ثبت و رسیدگی شود .
 
 
بیشتر بدانید :
 

 

آرشیو کل اخبار ۱۸:۳۰

نظر شما
تعداد کارکتر های مجاز ( 700 )
* کد کپچا:
captcha